Tänkvard läsning

Jag läste en intressant artikel i Sydsvenskan, hör och häpna. Den handlar om tjeckernas president Vaclav Klaus, och turerna kring Lissabonfördraget. Här har ni länken: http://sydsvenskan.se/varlden/article551973/Tjeckien-vill-falla-EU-fordraget.html

Efter att ha läst den kan man fundera över de frågeställningar som artikeln obönhörligen ger upphov till. Eftersom majoriteten ogillar att tänka (det är ansträngande, och man riskerar att missa saker pa TV), sa tillhandahåller jag både frågor och svar nedan.

Fråga: Varför har jag just läst något ur sydsvenskan?

Svar: Jag vet att det gör ont, men du kommer över det. även feta skaningar hittar korn av aptitlig information ibland.

Fraga: Hur kommer det sig att tjeckernas president har ett par pungkulor, medans var statsminister bara påminner om en?

Svar: I Tjeckien finns det enstaka överlevande exemplar av den utrotningshotade Politica Vertebrata. I Sverige är arten sedan länge utdöd, och vi är hänvisade till att välja mellan röda eller blå blötdjur.

Fråga: Varför skall tjeckerna eventuellt straffas for att Klaus inte är överens med övriga EU om Lissabonföredraget?

Svar: For att de egentliga makthavarna i EU inte är intresserade av Irlands nej eller Klaus underskrift. Lissbonfördraget skall igenom till varje pris och med alla medel. Det är bara en tidsfråga innan vi alla står och heilar åt den nya EU-presidenten.

Fråga: Hur kunde EU frysa ut österrike under Heiders tid vid makten, är det inte att underkänna den demokratiska processen i ett medlemsland och ägna sig åt vidrigaste tänkbara form av översitteri och förmynderi?

Svar: visst är det vansinne? Jag hade också lyckats missa det helt och hallet. Det måste ha varit något hejdundrande viktigt pa TV medan det pågick.

Fråga: är det där Lissabonfördraget dåligt? Jag har inte orkat bry mig sa mycket, borde jag kika på det?

Svar: Om du tänker dig vår frihet och självständighet som en vacker skygg hind..... sa är Lissabonfördraget en brunstig myskoxe med synfel. Vi kommer att bli rövknullade gott folk. Tack och lov behöver du inte bekymmra dig om att sätta dig in i saken, eller arbeta emot det. våra betitlade blötdjur har redan särat på skinkorna i allas våra namn.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0